Monday, February 20, 2012

cari kerja + Home Made Brownies :)

assalamualaikum. hello hello peeps. semalam hari ahad kan so aku decide nak ajak ibu pergi cari kerja . mula mula nak ajak hari sabtu tapi ibu busy sangat . so , pagi pagi aku bangun teman ibu pegi Giant beli barang dapur . sambil tu aku try juga tanya ada tak keje kosong . sebenarnya bukan aku yang tanya mula mula sebab segan punya pasal so aku suruh ibu yang tanya . hehehe . mula mula aku try tanya kat kedai buku and dia suruh isi borang . then , aku try tanya kat Guardian and dorang kata kat Sri Gombak tengah cari pekerja . so ibu cakap try la pergi sana . but sebelum balik kiteorang sempat pegi kedai Bata tanya ada kerja ke tak tapi orang tu kata tak ada . sedih je aku . FYI , kat Bata aku yang tanya orang tu . malu siot !! lepas tu ada ke patut ibu suruh aku beli kasut untuk main badminton sebab kaki aku da teruk sangat . ye la , asyik main berkaki ayam je . ya Allah , malu gila la aku time tu . so , da habis beli aku pun pegi la Guardian kat Sri Gombak tu and aku isi borang . dorang cakap nak call , tapi tak call call pun . cepat la call !!! nak kerja !!! nak duit !!!! aku langsung tak ada duit ni !!! :'(

hari ni aku pegi main badminton awal . dari pukul 3 sampai pukul 7 . lama kan ? ni kalau tak kurus tak tahu la nak cakap apa. HAHAHAHAHA. anyways , semalam juga aku ada buat brownies. sedappppppp !!!! rugi tak rasa . so , aku bawa la sikit kat court tadi. alhamdulillah semua suka . ada yang minta lagi tapi da habis . sorry la sebab aku buat sikit je . next time aku buat lagi eh . dan ada juga minta order . alamak ! jangan la order kat aku . aku buat suka suka je pun . almaklumlah penganggur terhormat kan . tak tahu nak buat apa kat rumah . takkan nak tidur , makan , solat , online je kann :) sebenarnya nak buat brownies ni senang je . tak la susah mana . aku cakap senang sebab aku beli tepung yang da siap mix kan bahan bahan dia. hehehe . nak tahu tepung apa aku beli ?

ni la tepung dia. first, kena beli benda ni dulu kalau tak nanti tak sedap. lepas tu letak 3 table spoon air masak, 1/4 cawan minyak and 1 biji telur. lepas letak semua benda ni dalam bekas, panas kan dulu oven.


kacau benda semua semua tu sampai sebati and jadi la macam ni.


sebelum letak mixture tu, letak butter sikit supaya brownies tak lekat kat pan and letak je mixture tu dalam pan.


rata kan mixture tu kat pan and masukkan la dalam oven


hasilnya is this. yummy !!