Thursday, February 9, 2012

we won !!

assalamualaikum . nak bagitahu something ni . hari ni kan.... hari ni kan.... hari ni kan.... HAHA . gila sudah aku ni . just nak bagi tahu yang hari ni nenek telah berjaya menggoda aku supaya makan nasi dengan memasak masakan orang Negeri Sembilan which is daging salai masak lemak !!!!!! this food is the one of my favourite food so tak sah la kalau tak makan kann . serious sedap gila daging salai nenek . sedap hingga menjilat jari~~~(nyanyi jap) hehe :) and selalunya aku makan roti dengan lauk yang nenek masak je tapi takkan daging salai nak makan dengan roti pula kan ? mesti kena makan dengan nasi . baru ada uuummmppphhhhh !! tapi kan perasaan bersalah menghantui diri aku sebab azam aku tahun ni nak kurus tapi dah bantai makan nasi tadi macam mana ? macam mana nak capai azam aku tu kalau aku tak berusaha sangat ??

so , petang tu aku pergi main badminton dengan budak budak sekolah aku . as usual pukul 4 baru keluar rumah and start jalan kaki sampai dewan . rasa rasa jauh tak aku berjalan ? bagi aku macam jauh je . dah la panas terik ! subhanallah . Allah je yang tahu betapa penatnya aku time tu . tapi aku gagahkan juga diri aku ni untuk berjalan . masa tengah syok syok jalan sambil dengan lagu 1D tiba tiba ekor mata aku nampak macam ada something yang nak melintas dari seberang . and benda tu tiba tiba melintas and jalan kat depan aku . ya Allah berdebar jantung aku time tu . benda tu (anjing) da la besar and paling takut is it can bite . aku jalan perlahan lahan and alhamdulillah anjing tu pun blah . masa aku sampai je kat dewan aku tengok ramai juga yang datang hari ni . selalunya beberapa orang je .

sampai sampai je kat dewan , aku duduk jap rest-kan kaki aku yang agak lenguh ni . sambil tu aku tengok budak laki main double . kelakar tengok dorang main . sampai berguling guling jatuh disebabkan nak pukul bulu tangkis . lepas 15 minit , aku ajak kawan kawan perempuan warm-up badan dulu . so , kiteorang main la kat court lagi satu . and beberapa minit berlalu , badan pun da start berpeluh tiba tiba budak laki ajak main beregu . aku team ngan sabari and syahin team dengan raakesh . 1st set aku ngan sabari kalah and kiteorang decide tuk main lagi dua set . and guest what , aku and sabari menang !!!! bukan satu set but dua dua set doe !!!! HAHAHAHA . bangga gila aku . ye la , bukan selalu dapat kalahkan budak yang dah pro main kan . memang happy gila la . aku sedar yang main badminton ni ada banyak kebaikkan which is bole bersenam keluarkan peluh sambil enjoy dengan kawan kawan . and isnin ni kiteorang nak lawan lagi sebab ada permintaan daripada someone . doakan team aku and sabari menang eh ? thank youu . cheers :)