Saturday, March 3, 2012

PASS !

assalamualaikum . huuuaahhh !!! da beberapa hari tak update blog nih ? terbersin bersin aku taip *banyak habuk la maknanya tuu* so, how's your day guys ? great ? bad ? biasa biasa je ? HAHA . hari hari aku berlalu penuh dengan 'something' .

masa 29 haribulan 2 pada pukul 7.30 pagi , aku bersiap untuk pergi ke kedai Madam untuk amik retest on the road sebab yang hari tu punya fail . huhuhu :( and dalam kereta tu ada 3 orang which is aku , chinese guy , and lagi sorang tu orang asing . masa sampai sampai je kat SKEM kiteorang pun bergegas ke board yang ada senarai nama . alhamdulillah aku and that chinese guy dapat sesi 1 . he also nak amik re-test on the road tapi dia dapat no. 1 aku pula dapat no. 12 . tu aku tak kesah sangat sebab kiteorang satu sesi so bole balik sama sama . then , kul 8.30 tu orang SKEM ada bagi taklimat sikit dan terus bagi no. kat kiteorang semua . masa tengah tunggu giliran , aku ternampak orang JPJ yang sama test aku hari tu . siap berdoa lagi supaya tak dapat dia *sebab maluu lahh . dia pun masuk kat tempat tu dan panggil la di antara kami kami ni untuk buat test .

berdebar debar aku doe time tu . aku siap buat solat hajat , baca yassin semua untuk bagi lulus . masa tengah tunggu tu orang SKEM bagitahu maybe jalan akan ditutup sebab Le Tour De Langkawi nak jalan *bole time time ni juga dorang nak jalan ? sabar je laa* . dalam hati aku cakap jangan la dia tutup masa time aku nanti . mana taknya kena tunggu sampai kul 12 . memang tak lah wehh ! doa punya doa punya doa finally giliran aku pula . and you know what ??? aku dapat orang JPJ yang sama lahhh !!! *FYI, dia orang JPJ yang paling handsome kat situ. untung laa aku :/* .
masuk masuk kereta je dia yang bagi salam dulu kat aku and tiba tiba dia cakap macam ni " dik , saya nak pergi tandas kejap . adik tolong tulis nama and no.i/c adik dan tanda tangan kat kertas ni ye . saya pergi sekejap je", then aku jawab la okay . da lama lepas tu dia pun sampai . "okay , dah . so , hari tu kenapa fail ? *bole dia tanya kenapa fail ? dia la yang buat aku fail ! ngok -.-'* aku pun jawab ar sebab ape then aku try gerakkan kereta . masa nak gerakkan tu alhamdulillah enjin tak mati macam hari tu . sekali jalan je da okay . orang JPJ tu cakap "ha ! pandai pun main minyak and klash . okay la ni" . aku hanya mampu gelak la . masa nak keluar dari SKEM tu bole pula lagu kat radio yang dia pasang tu lagu KRU , 3 kata . HAHA memang berbunga la aku time tu kan . dia pun siap menyanyi sekali . da habis lagu tu lagu Adele pula , Set The Fire To The Rain . aduyaii , lagu favourite tuh *siap menari lagi dalam kereta aku ni* . sedang asyik mendengar lagi tiba tiba suara monster keluar *suara sendawa . ada ke patut dia sendawa kuat kuat . pastu dia cakap , "maaf ye dik , tersendawa pula . tadi saya macam karipap . kencing pun bau karipap *eewwwww ! geli lah !* . adik da makan ke ? aku gelak sambil jawab , " belum lagi . sebab nerves punya pasal la" . then dia jawab , "takpe2 , lepas ni makan ye". masa tengah jalan tu dia siap bagitahu suruh tukar gear berapa semua . bagus pula JPJ ni . kenapa hari tu dia tak sebagus macam ni ? haish..

finally kiteorang sampai kat SKEM . masa nak berhentikan kereta tu , aku tertekan brek kuat sikit akibat happy punya pasal an . pastu dia cakap , "aik ? ape ni Amanyna , nanti saya bagi fail kang ". "alaa , jangan la . sorry sorry *sambil senyum . dia pun gelak and terus bagi kad tu kat aku . aku pun cakap la terima kasih . lepas keluar kereta pun aku still lagi ucap terima kasih . hehe . lepas je turn aku jalan tu pun tutup *fuhh ! selamat aku* . so , alhamdulillah aku lulus test JPJ tu . THANKS JPJ HANDSOME :) cheers :)

p/s : aku da start keje kedai buku kat Giant . kalau free , datang la ye . aku harap budak U tu akan datang someday . saya tunggu ye awak :)